Temele pentru acasă o povară pentru elevi?

homework-624735_640Școala reprezintă mediul propice de însușire de noi cunoștințe și de formare profesională a indivizilor. În cadrul instituțiilor școlare elevii sunt antrenați în cunoașterea și aplicarea unor informații pentru a-și dezvolta aptitudinile și pentru a-și profila o viitoare carieră. Procesul de învățare presupune înțelegerea, fixarea, reactualizarea și aprofundarea noțiunilor învățate. Pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor predate în clasă, elevii primesc sarcini de lucru individuale acasă. Școlarul este nevoit să aplice noțiunile învățate în rezolvarea cerințelor formulate ca temă. Această sarcină are scopul de a-l determina pe școlar să conștientizeze ceea ce învață, este înlăturată memorarea mecanică, iar informațiilor memorate vor fi învățate pentru o lungă perioadă.

 Pe de altă parte, se constată zădărnicia acestor teme, întrucât acasă, elevul este tentat să abandoneze sarcina de lucru pentru alte activități (calculator, televizor etc.). Neputința părinților de a-și supraveghea permanent copiii se reflectă în puținul timp pe care îl acordă studiului acasă. Marea majoritate îndeplinesc superficial sarcinile de lucru pentru acasă, văzându-le ca pe o povară.

După terminarea programului de la școală, copii percep timpul rămas ca pe o relaxare destinat jocurilor, plimbărilor și întâlnirilor cu prietenii. O continuare a procesului de învățare în timpul liber va suprasolicita activitatea intelectuală a acestuia, resimțind temele de casă ca pe o corvoadă. Astfel, copilul ar trebui să-și consolideze noțiunile învățate în cadrul orelor petrecute la școală, însă programa încărcată și timpul insuficient împiedică acest proces. Rămâne la latitudinea părinților și a profesorilor dacă încurajează sau nu sarcinile de lucru pentru acasă.

Mihaela – Ștefania Puțeanu


Publicat

în

,

de către