Caracterul educațional al TV-ului

library-849797_1280În ultima vreme posturile de televiziune au ca principal scop audiența, iar pentru a atinge un rating cât mai mare, acestea au uitat de calitatea informațiilor pe care ar trebui să o transmită. Dacă în țările occidentale, Franța, Germania, Polonia etc. s-au înființat numeroase posturi de factură educațională, în România emisiunile cu acest scop au fost înlăturate din grila posturilor, luându-le locul cele comerciale. Degradarea aspectului educațional al posturilor de televiziune a apărut în urma constatării faptului că în rândul publicului sunt mai apreciate subiectele de divertisment decât cele culturale.

Totuși, lipsa caracterului educațional al televiziunilor nu reiese doar din neabordarea subiectelor culturale, ci și prin subiectele vide tratate. Tot mai des apar peste noapte personaje lipsite de un profil caracterial puternic și bine consolidat, dar care reușesc să câștige simpatia publicului sau pe o mare parte din acesta. Într-o vreme în care oamenii încearcă să evadeze din stresul cotidian, emisiunile TV au devenit un refugiu. Este de înțeles faptul că nu mai căutăm calitate, ci ne rezumăm la aparență și superficialitate.

Marea majoritate a adulților au discernământ în a diferenția informațiile pozitive de cele cu o conotație negativă. Copiii, pe de altă parte, nu au maturitatea necesară pentru a distinge binele de rău, luând ca modele de viață tot ceea ce fructifică televiziunile, indiferent de valoare. Într-o astfel de situație apare întrebarea: cum putem să ne protejăm copiii de o influență negativă care ar pute să survină în urma vizionării anumitor emisiuni?

Mihaela – Ștefania Puțeanu

Citește și  Dadaismul - mișcare artistică de avangardă la începutul secolului XX