Astenia de toamnă: simptome și soluții

toamna, fata, caineUltimele zile au fost monotone și fără chef de nimic? Ai avut senzația că nu ai chef să vorbești cu nimeni și că ai nevoie să fii singur? Te-ai confruntat cu stări de plictiseală, somnolență, stres, nostalgie și slăbiciuni fizice?

 Ei bine, află că nu ești singura persoană aflată în această situație. Odată cu venirea toamnei, mulți dintre noi se confruntă deja cu primele simptome ale asteniei specifice acestui anotimp.

Astenia de toamnă se manifestă la toate categoriile de vârstă și este ușor de recunoscut, datorită durerilor de cap, stresului, fluctuațiilor de temperatură a corpului și nu numai. De asemenea, cei care se confruntă cu astenia de toamnă, resimt și o durere a brațelor și picioarelor, mai ales în zilele posomorâte.

Pentru a combate astenia și pentru a vă simți din nou bine și în formă, vă prezint mai jos câteva soluții care sigur vor da rezultate:

  1. Mișcare

Faceți cât mai mult sport și mișcare în aer liber. Pe lângă faptul că sportul și exercițiile fizice combat astenia, statul cât mai mult pe afară vă ajută să depășiți momentele de singurătate pe care le aveți stând în casă.

  1. Renunțați la alimentele dulci

Acestea nu fac nimc altceva decât să aducă fluctuații ale glicemiei în organism, de aceea, astenia se accentuează; e lucru știut că glicemia întreține neliniștea în organism.

  1. Alimentație sănătoasă

Respectați meniurile principale ale zilei și consumați cât mai multe fructe și legume. Bogate în vitamine, acestea ne asigură organismul cu nutrienții necesari pentru a combate oboseala și stresul. De asemenea, evitați mesele bogate în grăsimi.

  1. Somnul suficient
Citește și  Luptele tale te fac mai puternic

Somnul e absolut necesar pentru lupta împotriva asteniei, dar e vorba aici de somnul de noapte, nu cel de zi. Încercați să dormiți măcar 8 ore pe noapte sau și mai mult, pentru a scădea gradul de somnolență din timpul zilei.

  1. Faceți lucruri care vă fac fericit

Mergeți în parc, citiți o carte, întâlniți-vă cu prietenii, uitați-vă la filmul preferat, mergeți în excursii, faceți fotografii. Faceți lucruri care vă țin ocupat și care vă aduc plăcere.

Astfel, cu puțin efort și voință, veți putea depăși astenia de toamnă, pentru a reveni la persoana plină de viață care erați anterior!

Maria Bocicov