SMART 2016 – Metode stiințifice în cercetare academică și predare

logo smart 2016

Vă înștiințăm că anul acesta conferința SMART 2016 va avea loc în Timișoara. Evenimentul se va desfășura în perioada 17-20 noiembrie.

Înscrierea și depunerea rezumatelor lucrărilor se poate face până la data de 1 noiembrie 2016 (lucrările finale vor putea fi trimise după conferință, până la data de 15 decembrie 2016).

Organizatorii evenimentului au stabilit un program interesant pentru conferința de anul acesta.

În data de 17 noiembrie, participanții vor fi întâmpinați în cadrul evenimentului, după care în data de 18 conferința va continua cu discursuri de deschidere, în cadrul cărora vor lua cuvântul diferite personalități din domeniul utilizării social media în educație. Apoi va urma prezentarea lucrărilor participanților.

Prezentarea lucrărilor  va continua și în data de 19 noiembrie. Tot în aceeași seară va avea loc și cina festivă.

Conferința se va  încheia în data de 20 noiembrie, cu activități sociale.

Informații generale

Smart 2016Metode stiințifice în cercetare academică și predare este o conferință internațională care reunește specialiști în Social Media, Educație, Informatică, Neuroștiințe, Stiinte Cognitive, pentru a crea un mediu propice dezbaterilor referitoare la utilizarea noilor tehnologii și cele mai creative strategii în cercetare, în învățământul superior și în alte domenii.

Acronimul SMART a fost, de asemenea, utilizat în edițiile anterioare ale conferinței (Bacău – 2013, Timișoara – 2014 și Voroneț (Gura Humorului) – 2015), când tema abordată a fost “Social Media în mediul academic: Cercetare și predare”. Edițiile anterioare ale conferinței SMART s-au axat pe înțelegerea modului în care Social Media poate influența pozitiv procesul de învățare sau cercetăre academică.  Mai mult decât atât, a fost subliniat rolul prin care Web 2.0 poate ajuta în sferele de activitate civilă / socială / politică.

Începând cu 2016, SMART își extinde, de asemenea, domeniile de interes pentru cercetarea recentă în educație, fie ea conectată la Social Media sau nu. Beneficiind de experiența în editarea și coordonarea jurnalului academic BRAIN – Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience (rom. CREIER – Cercetări Ample în Inteligența Artificială și Neuroștiințe) (indexat în Web of Science), am considerat că abordarea unor subiecte legate de Inteligența Artificială, Neuroștiințe sau Științe cognitive este, de asemenea, utilă pentru conferință.

În cadrul conferinței vor fi abordate subiecte de discuție precum:

  1. Social Media pentru Cercetare și Dezvoltare Profesională
  2. Resurse educaționale deschise și Cursuri Online
  3. Puterea politică a Social Media
  4. Rețelele sociale și revolte, proteste si revoluții
  5. Social Media ca instrument pentru publicitate, afaceri etc.
  6. Instrumente de Inteligență Artificială pentru Educație
  7. Sisteme inteligente pentru E-learning
  8. Cercetarea în Neuroștiințe și viitorul educației
  9. Rolul Științelor Cognitive în Educație
  10. Psihologie, Psiholingvistică și Educație
  11. Cercetări recente în Inteligență Artificială, Științe Cognitive, Neuroștiințe.

Taxe:

Taxă de participare: 50 euro/persoană

Publicare și indexare în Web of Science: 50 euro/lucrare științifică

Înscriere:

Înscrierea se poate face până la data de 1 Noiembrie 2016.

Fiecare participant trebuie să completeze fișa de înscriere și să o trimită prin poșta electronică, împreună cu rezumatul lucrării la adresa smart2016@edusoft.ro

Lucrările finale trebuie trebuie trimise după conferință (până la data de 15 decembrie 2016)

Site-ul conferinţei: http://academia.edusoft.ro/conferences/smart-2016-scientific-methods-in-academic-research-and-teaching/

Comitetul științific:

  • Ana Adi, Universitatea Bournemouth, Marea Britanie
  • Bogdan Pătruț, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, România
  • Charlotte Holland, Universitatea din Dublin, Irlanda
  • Carmen Holotescu, Universitatea Ioan Slavici din Timișoara, România
  • Diana Andone, Universitatea Politehnică din Timișoara, România
  • Gabriela Grosseck, Universitatea de Vest din Timișoara, România
  • Ilona Buchem, Universitatea Beuth de Științe Aplicate din Berlin.
  • Ilya Levin, Universitatea Tel-Aviv din Israel
  • Jonathan Bishop, Universitatea Swansea, Marea Britanie
  • Luciana Duranti, Universitatea din Columbia Britanică din Vancouver, Canada.
  • Mar Camacho, Universitatea Rovira i Virgili din Tarragona-Catalonia, Spania
  • Martin Ebner, Universitatea de Tehnologie din Graz, Austria
  • Mercedes Fisher, Colegiul Tehnic din zona Milwaukee.
  • Miikka Eriksson, Universitatea din Laponia, Finlanda
  • Narelle Lemon de la Universitatea RMIT din Melbourne, Australia
  • Monica Pătruț, Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, România
  • Olena Goroshko, Universitatea Tehnică Națională: Institutul de Politehnică Kharkiv, Ukraina.
  • Stefan-Trausan Matu, Universitatea Politehnică din București & Institutul  de Cercetare pentru Inteligență Artificială “Mihai Drăgănescu”, Academia Română , România
  • Sandra Hofhues, Universitatea de Științe Aplicate din Hamburg, Germania
  • Sonia Pedro Sebastião, Universitatea Tehnică din Lisabona, Portugalia & Centrul de Administrație Publică, Portugalia
  • Vaclav Stetka, Universitatea Charles din Praga,, Republica Cehă
  • Valentina Marinescu, Universitatea din București, România

Comitetul de organizare:

  • Bogdan Pătruț, EduSoft & Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, România
  • Diana Andone, Universitatea “Politehnică” dinTimișoara, România
  • Carmen Holotescu, Universitatea Ioan Slavici din Timișoara, România
  • Gabriela Grosseck, Universitatea de Vest din Timișoara, România
  • Gabriela Tabacaru, EduSoft Bacău, România.

Cucuteni – despre nemurirea sufletului

Sub soarele cald de mijloc de mai, în iarba verde a câmpului se ivesc maci și albăstrele. Sus o boltă senină, adâncă, e delimitată de cireși veșnic tineri. Nimic nu pare a da indicii despre ce s-ar afla, ferit de ochii lumii, la capătul drumului prăfuit. Curiozitatea orășeanului ce este pus în mijlocul unui pustiu necunoscut mă îndeamnă spre clădirea ce pare desprinsă din recuzita unui film S.F. Deasupra panoramei de acoperișuri ce scapără în soarele după-amiezii situl arheologic Cucuteni se înalță, conic, sfidând pretențiile moderne ale domului ce-l înconjoară cu ferestre din sticlă groasă.

Partea principală a sitului privită de sus

Trecerea de la vântul ce adia mărunt către viața imortalizată în pietrele camerelor mortuare e mult prea ușoară – ca un Charon modern ce vâslește (mai mult…)

Domnișoara Iulia – ambiția și mândria se curtează

Ambiția și mândria se curtează, se ispitesc și se zdrobesc una pe cealaltă, culminând într-un act seducător, mistuitor, efemer. Dorințele de a domina și de a supune se suprapun în celebra piesă de teatru a lui August Strindberg, Domnișoara Iulia, piesă ce continuă a provoca noțiunile de moralitate și de onoare chiar și în timpuri în care însăși esența acestor idei pare să fi fost uitată.

Principiile lumii vechi, ale aristocrației rafinate, cu iz de vin nobil, se opun râvnei omului de rând de a-și însuși gloria unor virtuți pe care nu le are. În acest context cadrul piesei ni se deschide spre simboluri pierdute în timp: bucătăria, locul unde se consumă acțiunea, este „inima” conacului, cea care ar trebui să fie un nexus al siguranței și al calmului vieții de familie dar care, din cauza evenimentelor petrecute, se transformă în premisa vechiului mit al Mărului Discordiei; noaptea de Sânziene, rit vechi de celebrare a fertilității, este pretextul comiterii actului tabu dintre o contesă și un servitor, dintre o pasăre în cădere liberă și șoimul care o folosește pentru a se înălța mai sus, mai sus, spre un văzduh pe care nu îl poate măsura din priviri, orbit de soarele promisiunii măreției.

(mai mult…)

Ruginoasa şi Miclăuşeni – pentru cei curioşi

De obicei, curioşii nu stau pe loc. Ei caută să se mişte, să descopere, să cerceteze, şi să se bucure de ceea ce văd. De obicei, curioşii trăiesc din plin, citesc şi călătoresc. Eu sunt un om curios. Nu pot să mă plimb întotdeauna în acelaşi parc, nu pot să-mi beau cafeaua la aceeaşi patiserie şi nici nu vreau să-mi cumpăr cărţi din aceeaşi librărie. Dar, nu în ultimul rând, nu mă simt în pielea mea dacă nu-mi planific o călătorie. Mică ori mare fie ea, dar să fie!

Weekend-ul acesta l-am dedicat împrejurimilor Iaşului. Am ajuns la două atracţii turistice la care n-aş fi ajuns niciodată dacă nu aş fi fost îndemnată s-o fac. Se preconiza ploaie şi o zi posomorâtă. Totuşi, până am ajuns la Ruginoasa, mi-am dat seama că ar fi trebuit să-mi iau şi ochelarii de soare, căci se înseninase complet. Vremea ţinea cu noi, din fericire.

(mai mult…)

Amintiri cu Dany Madlen

Arta se naşte din iubire, este lecţia pe care Gheorghe Zărnescu ne-a împărtăşit-o vineri, 5 mai, printr-o expoziţie de suflet organizată în memoria soţiei sale, marea artistă Dany Madlen.

Galeria ,,Frunzetti”din Bacău a devenit pentru o zi, locul magic şi fascinant care a făcut posibilă întâlnirea emoţionantă cu Dany Madlen, cu opera şi arta celebrei creatoare. Păşind sfios în sala destinată întâlnirii, invitaţii au putut simţi vibraţia exponatelor ce pregăteau cu nerăbdare prezentarea unei poveşti inedite despre ,,Lumina” salvatoare din ochii cufundaţi în întuneric ai unui artist. În deschiderea evenimentului una dintre personalităţile de seamă ale oraşului Bacău, artistul Gheorghe Zărnescu, profesor la Colegiul Naţional de Artă ,,George Apostu” a susţinut un scurt discurs impresionant alături de criticul de artă Iulian Bucur, referitor la amintirile preţioase ce o înfăţişează pe artistă în orice realizare măreaţă.

(mai mult…)

Să priveşti un film, dar să-l mai şi simţi. Despre Andrei Tarkovski

Omul poate fi impresionat de foarte multe lucruri din lumea asta nemărginită, începând cu fizica şi finisând cu arta. Eu nu mă prea pricep să vorbesc despre fizică (eram prea ocupată să-mi termin cartea la orele de fizică din liceu). În schimb, despre artă pot să vorbesc ani întregi. Aş obosi, dar s-ar merita.

Artă – cât încape în acest cuvânt! Cuprinde întreg globul pământesc, mii de ani, poveşti, oameni şi, de fapt, în primul rând, gânduri. Pasiune. Ceva de nedescris. Ceva care necesită să fie analizat, întors pe toate părţile, rugumat, apărat. Ceva în care trebuie, neapărat, să crezi. Pentru că dacă nu mai crezi în artă şi în impactul pe care-l are asupra ta, ratezi ce-i mai frumos în jurul tău.

Când citeşti o carte, îţi schiţezi în minte personaje, zâmbete, trecuturi sau preziceri. Când te uiţi la un tablou, încerci să renunţi la orice altceva dincolo de rama de lemn şi să te transpui pe pânză. Când dansezi, realizezi că nu mai dansezi ce-ţi arată coregraful, ci lucrurile pe care ţi le transmite sufletul, deşi-s aceleaşi mişcări. Când urmăreşti o piesă de teatru, străduieşti dinadins să observi emoţiile de pe chipul actorilor şi din vocile acestora. Dar când priveşti un film… Când priveşti un film ce simţi?

(mai mult…)

Un secol al memoriei. Literatură şi conştiinţă comunitară în epoca romantică

Un secol al memoriei. Literatură şi conştiinţă comunitară în epoca romantică este noul volum ce a prins viaţă, miercuri 26 aprilie 2017, în cadrul programului Conferinţele Bibliotecii, susţinut de Biblioteca Judeţeană Costache Sturdza din Bacău.

Iubitorii de lectură au avut ocazia să cunoască una dintre personalităţile de seamă ale culturii şi literaturii noastre contemporane, şi anume Doris Mironescu, critic şi lector universitar doctor la Facultatea de Litere, Universitatea ,,Alexandru Ioan  Cuza”, ce a semnat noua carte dedicată literaturii române, la Editura Universităţii ,,Alexandru Ioan Cuza”din Iaşi.

(mai mult…)

Tainița suceveană Cacica – mica Polonie românească

Departe în timp (1798), dar nu și în spațiu – la doar 18 km de localitatea bucovineană, Gura Humorului, Cacica se numără printre cele mai vechi mine de exploatare de sare cristalizată din saramură de pe continentul european. După amplasarea în cadrul județului, comuna Cacica reprezintă inima Sucevei. Dacă e să ne furișăm în timp, cu siguranță, Cacica nu e despre o civilizație care s-a dezvoltat în urma apariției sistemului de irigații în preajma fluviului Nil, dar, cel puțin denumirea, se trage de la un pârăiaș, Kaczka. Din slavonă, acesta înseamnă rață.

Despre  Cacica vorbesc documentele sfârșitului secolului al XVIII-lea. Până atunci însă, cu mai mult de 200 de ani înainte de a se scurge veacul al optsprezecelea, în regiunea românească, supusă fiind administrației austriece, s-a deschis o mină pentru cele 20 de familii poloneze și altele patru de ucrainieni, poposite aici în urma văditului interes pentru sarea – bogăție minerală după care tânjeau habsburgii. Pentru a da undă verde mineritului, lucrările de defrișare a zonei a trebuit să înceapă curând, ceea ce a și urmat.

Pe pământ românesc, polonezii s-au acomodat foarte repede, astfel încât localitatea să se transforme într-o patrie a lor, în ciuda celor patru familii de ucrainieni. S-au gândit oare că pun temelia unei comunități care va dăinui secole?Nu, ei doar minau.

Cacica, arc peste timp

Dacă te rătăcesc picioarele cumva prin Cacica, de vină e Salina. Iar natura are motivele sale pentru asta: cele peste 8200 de galerii armate cu lemn și vechi de sute de ani te ajută să străbați cele două secole de existență. Fiind săpată manual, salina e un muzeu al amprentelor, nefolosindu-se niciun alt utilaj decât mâna omului. Azi, Salina Cacica, adevărata moștenire a timpului, simbolizează perfecțiunea naturii. Nu în zadar, pentru că în subteran poți pătrunde doar datorită treptelor de brad pe care sarea le-a îmbrățișat, împietrindu-le veșnicia în inima vremii.

Una din cele 8200 de galerii în sare

Deschiderea oficială a salinei a avut loc în anul 1791. Întinzându-se pe o arie impozantă, baza turistică presupune un traseu de 5oo de metri. Munca acelor ocnași de acum 300 de ani au ridicat prin viitoarea Cacică un monument timpului, în care stă Dumnezeu, la capătul opus al celor 150 de trepte de coborât. Acolo, turiștii pot face cele mai impresionante poze primului obiectiv turistic din întregul complex, Capela Romano-Catolică Sfânta Varvara.

Capela Romano-Catolică Sfânta Varvara

La 29 de metri în pământ, în 1803, mâini dibace și iscusite încep primele ciopliri pentru ridicarea unui lăcaș sfânt, a cărui cruce, amvon, rambleu și altar sunt sculptate în sare. Tot în același perete sărat, înzidirea chipului Sfintei Varvara în blocurile sudice de sare va fi devenit icoana bisericii cu același nume, protectoarea minerilor.

Tot mai spre adâncurile pământurilor cacice, la 35 de metri adâncime de lumina soarelui, zidarii au dat de suficiente minerale de sare, pentru a reda silueta Capelei Ortodoxe. Galeria în care aceasta este săpată depășește cu mult pe cea în care se află capela catolică, fiind mal largă, în pereții salinei sculptându-se basoreliefuri cu motive religioase. Ajunși aici, turiștii se pot închina Icoanei Sfântului Daniil Sihastrul.

Lacul Sărat, unic în România

Chiar și în lipsa plutei, cea cu care însuși Carol I se plimbase, pe apa artificial amenajată în salină, Lacul Sărat de la Cacica este unic în țară. Ceva mai adânc decât cele două capele, forma lacului este redată și de balustrada de lemn care înconjoară apa. Pereții impetuoși țin în brațe cristalele de sare ce conferă anturajului un aspect luxos și curat, aidoma unei săli de operație, datorită aerului pur din întreaga salină.

Lacul Sărat, Salina Cacica

Întâlnirile festive, balurile, spectacolele de altădată erau marcate într-o sală la fel de sărată, care poartă denumirea de Sala de dans ori Sala ing. Agripa Popescu. Aceasta este destul de încăpătoare, având și trei balcoane, săpate și ele în sare. Azi, aceeași sală și-a păstrat doar numele, fiind destinată pasionaților de sport, transformându-se în teren de volei și tenis.

Terenul de sport.

La aproximativ 40 de metri în sare, Salina Cacica surprinde și cucerește prin sănătate, manufactură splendidă, istorie palpitantă și peisaje cum numai la Bucovina se-ntâmplă să dea Dumnezeu.

Sala de dans.

Maria Dicusar

Surse imagini:

http://www.sanctuarcacica.ro/foto.php?id=cvarvara.jpg&alt=Capela%20Sfanta%20Varvara
Cele mai frumoase locuri din Bucovina (I)
 

Paradisul Insulelelor Borromeo

Fiind cel mai frumos obiectiv de pe lacul Maggiore, insulele Borromeo sunt expresii la dorinţei omului de a supune natura și de a crea perfecțiunea. Povestea acestor insule este atipică și strâns legată de familia nobiliară Borromeo. Istoria acestei familii a luat naștere în secolul al XIV-lea și continuă până în zilele noastre. De-a lungul timpului, familia Borromeo a oferit Italiei politicieni de seamă, diplomați abili, înalte fețe bisericești, toți remarcându-se prin veleități artistice și științifice, intelectuale și administrative deopotrivă. Așadar, vizitând aceste insule, mergeți de fapt pe urmele uneia dintre cele mai vechi familii din Italia, practic pe urmele istoriei adevărate.

Ansamblul deținut de familia Borromeo este alcătuit din cinci insule: Isola Bella, Isola Madre, Isola dei Pescadori, Isolino di San Giovanni și insulița Malghera. Dintre acestea, doar ce-a de-a treia, Isola dei Pescadori (Insula Pescarilor) este în prezent locuită.

(mai mult…)

Writerra – The Exciting World of Creative Writing

Writerra‘s goal is to educate and to promote young talents all over the world, to bring people together through the power of words and art. All of the content featured on this page belongs to their respective creators, credited every time on each post.    

Când fiordurile întâlnesc Mediterana – Golful Kotor

Credem adesea că pentru a vedea locuri uimitoare este nevoie să parcurgem sute sau poate chiar mii de kilometri, ceea ce nu e neapărat greșit. Însă, câteodată, minunile se află în jurul nostru, așteptând să fie descoperite. Dincolo de centre turistice care și-au dezvoltat în timp caracterul de destinații menite să ofere vizitatorilor o experiență completă și modernă, există și acele locuri care își păstrează farmecul și oferă celor care ajung acolo o lecție de istorie, făcând legătura între epoci. Un astfel de loc este și Golful Kotor – minunea până ieri nedescoperită a Muntenegrului.

O călătorie în Golful Kotor oferă turiștilor șansa de a păși pe meleaguri locuite încă din Antichitate. De altfel, întreaga zonă a golfului este inclusă în patrimoniul mondial UNESCO. Orașele medievale Kotor, Risan, Tivat și Perast sunt locuri de o frumusețe specială, ele aflându-se la granița dintre culturi și fiind influenţate de mai multe stiluri arhitectonice.

Panorama Golfului Kotor

(mai mult…)