Biblioteca grafica pentru proiecte

Pentru proiectele voastre puteți folosi grafica doar cu biblioteca grafica WinBGIm, pe care o puteti descarca de aici:

winbgim.zip

Dupa ce descărcati aceste fisiere (atentie, pe web gasiti alte variante, nefunctionale, aleacestor fisiere!), veti face urmatoarele lucruri:

  1. Extrageti fisierele graphics.h, winmgim.h si libbgi.a din arhiva.
  2. Copiati fisierele graphics.h si winbgim.h in folderul include din compilatorul MinGW, care se gaseste, cel mai probabil, aici: c:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\include\
  3. Copiati fisierul libbgi.a to in folderul lib al directorului compilatorului MinGW, care se gaseste, cel mai probabil, aici: c:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\liub\
  4. In Code::Blocks accesati Settings >> Compiler and debugger >>linker settings
  5. Faceti click pe butonul Add in partea Link libraries, apoi rasfoiti si selectati fisierul libbgi.a
  6. In partea dreapta (adica la Other linker options) scrieti urmatoarele comenzi:
    -lbgi -lgdi32 -lcomdlg32 -luuid -loleaut32 -lole32
  7. Faceti click pe OK.

Descrierea functiilor grafice se gaseste aici:

http://www.cs.colorado.edu/~main/cs1300/doc/bgi/bgi.html

Un exemplu de program de test pentru grafica este aici:

#include <iostream>
#include <graphics.h>
#include <winbgim.h>

int main()
{
  int gd = DETECT, gm;
  initgraph(&gd, &gm, "");

  int x = 320, y = 240, r; 
  for (r = 25; r <= 125; r += 20)
      circle(x, y, r);

  getch();
  closegraph();
  return 0;
}

Daca acesta functioneaza, puteti continua sa folositi orice functie grafica si de lucru cu mouse-ul din biblioteca WinBGIm.

Succes!