Inteligența artificială-argumente pro și contra. Cât de mult a ajuns să depindă industria de tehnologiile avansate

Inteligența artificială (IA) este un ”must do” în cam toate afacerile, dar în special în industrie, unde a reușit să aducă procesul de automatizare la un nivel pe care nimeni nu l-ar fi bănuit acum câțiva ani. Deși avantajele sunt evidente, existe și suficiente bile negre care ne arată că tehnologia necesită îmbunătățiri constante.

Recunoașterea vocală

Convertirea cuvintelor vorbite în format digital în scopul transcrierii acestora într-un cod util pentru diverse aplicații software se numește recunoaștere vocală. Este utilizată în principal pentru sisteme interactive de răspuns vocal și pentru aplicații mobile.

Tehnologia limbajului și procesarea limbajului natural

Aici vorbim de sistemele care utilizează procesarea limbajului natural în scopul analizei textuale. Pentru a obține o înțelegere bună a conținutului atât din punct de vedere al sintaxei, cât și a semanticii, aceste sisteme folosesc tehnologii de identificare a tonului vocal și a intensității de exprimare a unei propoziții.

Soluțiile software sunt utilizate pentru a preveni tentativele de fraudă și sunt preferate de anumite companii în analiza datelor nestructurate, cum ar fi conversațiile din mediul online sau pentru creșterea eficienței asistenților virtuali.

Asistenții virtuali

Asistăm la o adevărată explozie a numărului de chatbots în ultimii ani, așa cum sunt numiți ei în termeni de specialitate. După cum se știe, aceștia sunt folosiți pentru îmbunătățirea experienței clienților, evoluția tehnologică din prezent fiind îndreptată spre dezvoltarea acestor asistenți virtuali.

Deși ne ajută mult, au și părți negative. De pildă, atunci când scriem mesaje pe telefon, este chiar enervant să constați că inteligența artificială îți modifică anumite cuvinte și te trezești trimițând mesaje din care nu se înțelege mai nimic.

Este un proces în continuă evoluție, iar asistenții virtuali sunt acum capabili să interacționeze direct cu oamenii și să indeplinească task-uri specifice, în special în cazurile în care sunt angajați în proiecte precum cel al caselor inteligente.

Automatizarea proceselor

Automatizarea proceselor a avut un impact major în multe industrii pentru că activitatea a fost mult eficientizată și optimizată, iar afacerile au avut și au mult de câștigat din asta.

Machine Learning

Machine Learning reprezintă o platformă tehnologică preconfigurată care exploatează eficient și simplu inteligența artificială. Acest gen de platformă este folosită pentru construcția de modele matematice, ce sunt utilizate ulterior în dezvoltarea aplicațiilor, în special a celor care fac analize predictive.

Recunoașterea biometrică

Recunoașterea biometrică este folosită în special pentru recunoașterea limbajului și a feței, a tonului vocii și, în general, a tot ceea ce înseamnă limbaj corporal. Este încorporată în tehnologia telefoanelor mobile și a calculatoarelor, dar și în sistemele inteligente de la locuințe sau firme.

Îmbunătățirea managementului și a luării deciziilor

Unul din cele mai mari avantaje pe care le oferă inteligența artificială în prezent este eficientizarea procesului prin care se pot lua decizii, indiferent de domeniul în care vorbim. Practic, vorbim de un instrument de management extrem de eficient. Oricine poate învăța să folosească inteligența artificială, cu condiția să apeleze la persoane calificate în domeniu.