Experiența irlandeză – aventura pe tărâmul lui Leprechaun

Irlanda, țara spiridușului Leprechaun, a trifoiului, locul de unde vine norocul, țara cu oameni voioși care cântă și dansează cât e ziua de lungă, viață lungă fără griji, cu o bere în loc de tovarăș de drum.

Călătoriile sunt pasiunea mea, ador oamenii, ador varietatea și cea mai mare bucurie este atunci când pot învăța și de la alte culturi câte ceva. Consider că lumea asta e prea mare și frumoasă ca să treci prin viață fără ca să apuci să cunoști câte ceva din ea.

Diana Melinte, Dublin, Irlanda

Leprechaun este un spiriduș din folclorul irlandez care de obicei se bucură atunci când păcălește oamenii și face rău, se spune despre el că umbră îmbrăcat în verde și  își ține banii într-o oală de aur la capătul curcubeului. Irlandezii cred că dacă prinzi un spiriduș, acesta îți va îndeplini trei dorințe în schimbul libertății sale.

Dar să revenim. Irlanda este o țară foarte verde în tot timpul anului, primul lucru pe care l-am observat la ei este că peste tot iarba este mereu tunsă proaspăt și foarte îngrijită.

Țara trifoiului e locuită de oameni veseli, prietenoși, îndrăzneți, săritori etc. Engleza pe care o vorbesc ei este puternic influențată de limba irlandeză, așa că la început am avut ceva probleme în a-i înțelege, mai ales pe cei mai în vârstă. Totuși, era amuzant.

Dublin arată ca un oraș provincial, mult prea mic pentru o capitală europeană. Este plin de case, nu sunt blocuri şi, din câte am remarcat eu, nu prea au vrut ei să se industrializeze, iar în partea de vest a orașului se pot observa ceva dealuri mai înalte, pe care locuitorii le-au denumit Munții Dublinului. Irlandezii sunt oameni foarte patrioți, mândri de țara lor, de tradiții, de Sfântul Patrick, care îi protejează. Anual îi dedică câte o paradă tematică.

Castelul din Malahide, Dublin

Ajunși acolo în prima zi, ne-a întâmpinat The Spire, monumentul consacrat al orașului Dublin, un turn înalt de vreo 300 de metri care marchează kilometrul zero al orașului. Am luat-o la picior pe bulevardul O’ Connell Street, unde magazinele și restaurantele erau la tot pasul. Am fost plăcut surprinsă să văd că mulți irlandezi își trag originile din vikingi, fiind oameni înalți, prezentabili, îngrijiți, curați. Femeile sunt frumoase, tot timpul în pas cu moda. În general, pe străzi oamenii au o atitudine generală civilizată.

Ne-am oprit să mâncăm ceva. Bucătăria irlandeză dispune de mâncăruri destul de bune, în principal tocănițe sau supe de tot felul. Fiind un ținut insular, în Irlanda se găsește și pește din belșug, precum şi tradiționalul fish & chips, bineînțeles!

În următoarele zile am cutreierat orașul în lung și în lat, am vizitat foarte multe castele; în Irlanda se află câte un castel medieval în fiecare orășel, am văzut Castelul din Dublin, construit în secolul al XIII-lea, folosit în zilele noastre pentru inaugurări prezidențiale și ceremonii oficiale. Apoi am vizitat Trinity College, universitatea din Dublin, cu clădiri monument impunătoare, care atrag mii de studenți din toate colțurile lumii, în fiecare an.

Am continuat cu vizita la Muzeul Figurilor de Ceară (National Wax Museum)care ne-a pus la dispoziție un tur al groazei, cu sărbătoarea de Halloween, care se apropia. Am văzut diverse statuete foarte interesante şi am făcut multe fotografii.

Au urmat Grafton Street și Henry Street, străzi ce găzduiesc o puzderie de magazine pentru toate gusturile, apoi Parcul St. Stephens Green şi Parcul Phoenix cu Grădina Zoologică, cel mai mare parc din Irlanda care se întinde pe o suprafață de 16 kilometri pătraţi. Am vizitat și Depozitul Guiness, un tribut adus celebrului brand de bere Guinness. Se spune că fabrica Guiness dispune de canale subterane care transportă berea direct de la sursă la anumite pub-uri în oraș.

La Depozitul Guiness ni s-a făcut turul muzeului structurat pe 7 etaje, loc în care ni s-a explicat procesul de producere și îmbuteliere a berii, de asemenea și conceptele de publicitate pe care le-au avut de-a lungul anilor, iar la ultimul etaj ni s-a oferit o bere Guiness, proaspătă, timp în care am savurat-o admirând priveliștea orașului de la înălțime.

Consider că orașul Dublin e o destinație ideală pentru tineri, cu artiști de stradă la tot pasul, librării din abundență, monumente istorice ce au multe povești de spus celor ce ascultă, viață de noapte. Temple Bar Street e ticsită de pub-uri și restaurante și multe altele. Orașul dispune de o gamă variată de activități de timp liber, atrăgând anual mii de turiști în jurul său.

Nu ratați Dublin, dacă aveți oportunitatea de a-l vizita într-o vacanță. Există zboruri directe de la Bacău, București și Cluj-Napoca la Dublin.