Experienţa Americană – Aventura în Texas

Houston1.Experiența Americană, partea a doua, s-a desfășurat în Texas. După dușul rece primit în primul an în New York, eram în dubii dacă să mai revin în state, dar în cele din urmă am ajuns la concluzia că oportunitatea de a călători pe tărâm american nu se va mai ivi atât de ușor prea curând. Așa că m-am înscris din nou în program.

Partea cea mai dificilă e momentul când trebuie să decizi în ce stat mergi. Nu pot descrie ce lupte se dădeau în mintea mea în acel moment, cred că mi-a luat zile întregi să mă decid. Oare ce să fie, Michigan, Montana, Florida? O, asta ar putea fi interesant…și…am ales! Texas baby! Trebuie să recunosc, eram cam înfricoșată neștiind ce o să mă aștepte acolo, m-am informat eu în fel și chip, am întrebat și alți studenți care au fost acolo, însfârșit, am ajuns eu la concluzia că am făcut o alegere bună.

Și iată-mă din nou pe aeroportul Henri Coandă cu o valiză în mână și o tonă de emoții. Există un sentiment pe care îl experimentez doar în astfel de momente, sentimentul acela de euforie, să zicem un amestec de frică, entuziasm, curiozitate și fericire. Da, este un sentiment unic, pentru că mă simt binecuvântată știind că am ocazia să pășesc pe un alt continent dar în același timp puțin înfricoșată neștiind ce m-ar putea aștepta atunci când voi coborî din avion, la o distanță de 8000 de kilometri de casă și o diferență de 8 ore de fus orar.

Am ajuns cu peripeții în Texas, Houston. Am ajuns și la rezort, La Torretta. Resortul era mare, cu potențial. Un manager a venit și ne-a cazat la apartamentele pentru studenți.

Următoarele zile le-am petrecut încheind contractele și primind informații cu privire la politica rezortului. Eram mulțumită, cel puțin pentru început.

Știu că fiecare din voi are tendința să creadă că în Texas oamenii sunt mai sălbatici, accentul e cu mult mai diferit și că străinii nu sunt primiți chiar atât de bine. Vă contrazic! În Texas am găsit oameni mai prietenoși și mai educați decât New Jersey și New York la un loc, chiar și șefii erau mult mai cumsecade și mai înțelegători. Aici am legat numeroase prietenii și m-am simțit în largul meu.

Houston este un oraș plin de atracții turistice. Nu am rezistat să trec pe aici  fără să vizitez ceva. Centrul NASA de exemplu! Da, centrul NASA a fost un obiectiv turistic spectaculos, plin de curiozități și poate unul din cele mai educative vizitate vreodată. Ajunși acolo ni s-a făcut turul întregului complex, am văzut interiorul unei rachete, ni s-a arătat cum își petrec timpul astronauții în spațiu, ne-au arătat toate prototipurile de costume de astronauți din vremuri vechi și până astăzi, și viitoarele călătorii în spațiu. A fost fascinant trebuie să recunosc!

Am vizitat Muzeul de științe ale naturii, Muzeul de Artă, și Muzeul de Istorie, orașul Austin, San Antonio.

Să revenim la oamenii din Texas, în vara anului 2014, am legat mult mai multe prietenii, am cunoscut persoane cu care am simțit că mă potrivesc. Tot acolo mi-am făcut o prietenă, o tipă de culoare pe nume Eleana. Eleana este genul de prietenă pe care o aștepți toată viața, e acel prieten despre care simți că gândiți la fel, atât de multe lucruri aveți în comun. Datorită ei și altor prieteni de acolo am avut parte de o vară legendară, cu distracție la maxim seară de seară!

Aparent și ea s-a simțit bine în prezența noastră fapt pentru care de curând a venit în România, în vizită, unde am apucat să îi arăt câte puțin din cultura noastră românească. Acesta este un ideal de schimb de experiență, înseamnă că americanii au fost suficienți de impresionați cât să-și dorească să experimenteze cultura noastră.

Vara în Texas mi-a adus multe împliniri în plan personal și s-a dovedit a fi neașteptat de frumoasă. America nu poate fi definită printr-un singur cuvânt, sau printr-un singur stat. Cum treci granița, te întâmpină altă cultură, alte obiceiuri, alți oameni. În urma acestor două veri petrecute în Statele Unite mărturisesc că m-aș întoarce oricând acolo, aș repeta aventura oricând, pentru că fiecare vară petrecută în America ascunde surprize, exact când crezi că le-ai văzut pe toate, ești pe cale să fii luat prin surprindere.