Motivaţie şi grup ţintă

În industria IT procentul femeilor cunoaşte o scădere foarte mare faţă de anii 1980-1990. Deşi în ultimele clase de gimnaziu şi în primele clase de liceu, elevele sunt interesate de informatică şi noile tehnologii IT&C, spre finalul clasei a XII-a puţine fete, comparativ cu băieţii, aleg să dea bacalaureatul la informatică sau să se îndrepte spre o facultate de profil.

DSC_6446

Una din cauze pare să fie şi faptul că în competiţiile tradiţionale, unde concurează cu băieţii, fetele sunt descurajate, prin faptul că sunt prea puţine şi rareori ajung în faze superioare ale unor asemenea concursuri (olimpiade, concursuri de informatică aplicată etc.). Plecând de la faptul că educaţia trebuie să fie centrată pe elev şi diferenţiată în funcţie de particularităţile de aptitudini, interese, vârstă, dar şi sex, am conceput acest concurs, care se doreşte să reducă discrepanţa existentă la ora actuală între numărul de băieţi şi numărul de fete din facultăţile de profil, respectiv de pe piaţa forţei de muncă. Concursul nu se doreşte o abordare sexistă, feministă, în favoarea fetelor şi în defavoarea băieţilor, ci, dimpotrivă, o metodă prin care fetele sunt încurajate să ajungă să concureze de la egal la egal cu băieţii.

Concursul se adresează elevelor din clasele X-XII și a studentelor din primul an de facultate, cunoscătoare ale limbajului de programare C și disponibile să învețe mediul de programare Scratch. Pentru a participa la concurs, elevele trebuie să fie grupate în echipe de câte două eleve. Elevele dintr-o echipă pot fi din instituții de învățământ diferite, de vârste diferite sau din clase diferite. Numărul maxim de echipe este 15. În cazul în care sunt mai multe doritoare, se va face o preselecție.